چای سبز
پزشکی و سلامت
گاه نوشته های یک دکتر
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید

پيوندها
\k;i fn,k \vi
سلامت
هدفون بیتس solo hd
خواف ای تی
دوستانه321
فوریت پزشکی مانه و سملقان
اموزش زبان انگلیسی(غالب)
anzalidl 1
مدرسه عشق
آذربایجان تؤرک لری
دنیای خاطره انگیز دوچرخه سواری من
ابادان زیست
حوزه علمیه احناف خواف
اهل سنت شهرستان خواف
چه خبره اینجا
خواف آی تی
دکتر های آینده
دکتر جوان
منتخبی از دنیای ادب فارسی...
ماشین مدل بالا
اخبار مهم شهرستان خواف
*محیط بان.خواف.مازندران*
درمان کولیت و کرون
خواف من
از خواف هستم
یادداشتهای یک معلم
تکنوازنده عشق
زندگی خودمو مدیون کانون قلم چی هستم!
علمی
دنیای بی انتها
عاشقانه ها
dokhtaroone
بهترین لحظات رابا ما تجربه کنید
سبزوار؛ شهر دانشوران
خاطرات
پرسپپولیس
گلستانه
مهندس محمدرضا سجادیان
هر چی که برام جالب باشه...
lionel Messi
اموزش عاشق شدن
مشاوره کنکور رایگان
خدایا"آن ده که آن به
سراب
لبز خوافی ورژن جدید
نسل جوان
جوان خوافی
محمدناصرمقیاسی
رمان وشعر
بهترینها***the bestest
مهدفرهنگ
محفل دوستان
نشتیفان شهراسبادها
دغدغه های یک دانشجوی پزشکی
گل نرگس
فقط خدا
موضوعات پزشکی
یادداشتهای پزشکی
بزرگترین پاتوق متولدین شهریور
حسرت گذشته ها*** وجود آينده ها
پنجره ای روبه روشنایی
آموزش پیشرفته فیزیک
بزرگترین مرکز تفریح و سرگرمی
خواف-میراثی ماندگار برای ما
دانشگاه علوم پزشکی سبزوار
کیت اگزوز
زنون قوی
چراغ لیزری دوچرخه
همسریابی
درگاه پرداخت اینترنتی

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان پزشکی و سلامت و آدرس salamat90.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.









ورود اعضا:

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 6
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 231
بازدید ماه : 711
بازدید کل : 146435
تعداد مطالب : 68
تعداد نظرات : 86
تعداد آنلاین : 1

 
پنج شنبه 25 اسفند 1390برچسب:, :: 21:50 :: نويسنده : دکتر ادریس آرزومند رودی

مصرف چای سبز به کاهش کلسترول خون کمک می کند


محققین علوم پزشکی در دانشکده پزشکی پکینگ در پکن می گویند نتایج یک تحقیق نشان داده است که  مصرف چای سبز میزان کلسترول خون و همچنین سطح کلسترول بد را کاهش می دهد.

به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز ، این تحقیقات بر دو گروه تحت آزمایش صورت گرفت که تنها اعضای یکی از آنها چای سبز مصرف کرده بودند. طبق نتیجه، مصرف چای سبز از سه هفته تا سه ماه ،‌ سطح کلسترول خون این افراد را تا ۷.۲ میلی گرم در هر یک دهم لیتر کاهش داد.

همچنین سطح کلسترول بد خون این افراد به میزان ۲.۲ میلی گرم در هر یک دهم لیتر کاهش یافت.

به گفته به گفته شین شین ژنگ و همکارانش ، کاهش سطح کلسترول خون احتمالا ناشی از تاثیر ماده ای شیمیایی به نام کاتچین است که جذب کلسترول را در دستگاه گوارشی کاهش می دهد.

طبق این تحقیقات مصرف چای سبز با کاهش سطح کلسترول خون، خطر بروز بیماریهای قلبی را نیز کاهش می دهد.

در این حال ناتان وُنگ رئیس برنامه پیشگیری از بیماریهای قلبی در دانشگاه کالیفرنیا اعلام کرد تاثیر مصرف چای سبز در کاهش کلسترول در بیماران مبتلا به چربی خون زیاد نیست و نباید جایگزین داروهای کاهش کلسترول شود.

برخی پژوهشگران همچنین هشدار دادند زیاده روی در مصرف چای سبز نیز ممکن است به بیماریهای کبدی منجر شود.

وُنگ در این حال تصریح کرد، در یک برنامه غذایی سالم مصرف میزان اندکی چای سبز لازم است و این چای خواصی بیش از تنها کاهش سطح کلسترول خون دارد.

نتیجه این تحقیقات در مجله پزشکی آمریکایی “تغذیه بالینی” منتشر شد.

 

 

 
سه شنبه 23 اسفند 1390برچسب:, :: 13:54 :: نويسنده : دکتر ادریس آرزومند رودی

http://www.darichekhabar.ir/Picture/20111224095326_20110820115907_health.jpg

اگر به سلامت زیستی اهمیت می دهید و دوست ندارید به این زودیها گوهر ارزشمند سلامتی را از دست بدهید، فقط کافیست به آخرین دستاوردهای متخصصین مرکز ملی هدایت (ارتقاء) سلامت و رفتار شناسی توکیو توجه کنید!

آنها می گویند :

1. هرگز سیگار نکشید و اگر میکشید، نیمه آخر آن را به هیچ وجه نکشید.

2. در حمام هیچگاه مستقیما زیر دوش آب گرم نفس نکشید. کلر یک قاتل تدریجی است.

3. هنگام شارژ موبایل ابتدا شارژر را به گوشی وصل کنید و سپس آن را به برق وصل کنید. بهتر است موبایل خاموش باشد.

4. چای بیشتر از یک روز مانده را اصلا ننوشید...

************

برگرفته از سایت پسر دایی گلم:dj-anbroot.loxblog.ir



ادامه مطلب ...
 
چهار شنبه 17 اسفند 1390برچسب:, :: 20:8 :: نويسنده : دکتر ادریس آرزومند رودی

زردآلو دارای طبیعتی سرد و تر است که البته نوع شیرین آن خاصیت گرم‌تری دارد. این میوه مقوی و لذیذ سرشار از ویتامین‌های A، C و گروه B  است و مواد معدنی مختلفی شامل کلسیم، منیزیم، فسفر، پتاسیم، گوگرد، سدیم و مقدار کمی مس، آهن و روی نیز دارد.

به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز ، زردآلو و به‌خصوص برگه خشک شده آن که با آب  خیس خورده ملین است. مغز شیرین هسته زردآلو نیز مقوی و مغذی است و طبیعتی گرم وخشک دارد؛ در ضمن مواد پروتیینی، چربی، قند، ویتامین A و آنزیم‌های مختلفی نیز در آن وجود دارد.

- زردآلو منبع غنی بتاکاروتن است و برای تقویت بینایی چشم، جلوگیری از بروز بیماری های قلبی و آب مروارید مؤثر است. این میوه سرشار از ویتامین های A ،C و آهن است. مواد مغذی موجود در زردآلو از چشم ها و قلب حفاظت می کنند و فیبر موجود در آن بر علیه بیماری ها مبارزه می کند.



ادامه مطلب ...
 
چهار شنبه 10 اسفند 1390برچسب:, :: 18:27 :: نويسنده : دکتر ادریس آرزومند رودی

مغز از بافتی  نرم تشکیل شده است  و توسط خون  و مایع  نخاعی  مشروب می شود.وقتی  فردی  دچار ضربه مغزی  می شود مغز ناگهان  در درون جمجمه تکان می خورد و به استخوان جمجمه  که در سمت  مقابل است برخورد می کند. گاهی  این حالت با نیرو  و قدرت  بسیار  شدید  اتفاق  می  افتد .در ضربه مغزی  عملکرد مغز به طور موقت تغییر می کند که گاهی عوارض جبران  ناپذیری  به دنبال دارد.

به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز  ،   گاهی  این حالت چند  لحظه  طول می کشد  و گاهی شدت  ضربه  مغزی  به حدی است که فرد  بیهوش می شود. توجه داشته باشید  اگر علایم حتی برای  چند لحظه  کوتاه بروز کنند بازهم  ممکن است  خطرناک باشند.متاسفانه هر  ساله صدها هزار نفر بر اثر ضربه مغزی راهی  بیمارستان ها  می شوند که تعداد زیادی از آنها را کودکان تشکیل می دهند.
 
مغزدر حقیقت فرمانده کل بدن و ارگانیسمی بسیار پیچیده است . تفکر ،درک حس های دقیق ، حرکات ، تعادل ، شنوایی ، بینایی ، هماهنگی بین بخشهای مختلف بدن و… همه با سلامت مغز معنی پیدا می کنند .
این ساختمان بسیار مهم توسط پرده های مختلفی پوشیده شده و در داخل محفظه ای محکم به نام جمجمه قرار گرفته است . اطراف مغز را مایعی به نام مایع مغزی – نخاعی ( CSF ) احاطه کرده و علاوه بر اعمال متعدد دیگرش تا حدی اثرات حفاظتی ساختمان های مختلف بر مغز را تقویت می کند .



ادامه مطلب ...
 
پنج شنبه 4 اسفند 1390برچسب:, :: 21:13 :: نويسنده : دکتر ادریس آرزومند رودی

اكثر مردم می‌دانند كه الكل و سرماخوردگی‌ها می‌توانند موجب بروز سردرد شوند اما آیا می‌دانید چه عوامل دیگری می‌تواند باعث سردرد شود.

به گزارش ایسنا، پزشكان می‌گویند پنج عامل جالب و تاثیر گذار وجود دارند كه می‌توانند عامل بروز سردردهای جدی و آزار دهنده باشند در حالی كه ممكن است شما هرگز تصور هم نكنید این عوامل باعث سردردتان شده‌اند.

یكی از این عوامل موثر دندان درد است. اگر به هنگام برخاستن از خواب دچار سردردهای صبحگاهی می‌شوید ممكن است علت آن مشكلات دندانی‌ باشد. كسانی كه درخواب دندان قروچه می‌كنند یعنی دندانهای خود را روی هم می‌سایند تقریبا سه برابر بیشتر از دیگران دچار سردرد می‌شوند. در بسیاری از افراد چون دندان قروچه به هنگام خواب رخ می‌دهد، فرد معمولا از آن بی اطلاع است.



ادامه مطلب ...
 
سه شنبه 2 اسفند 1390برچسب:, :: 19:46 :: نويسنده : دکتر ادریس آرزومند رودی

عواقب سنگین مصرف داروهای بدون نسخه


بسیاری از انسان‌ها در مصرف داروهایی که بدون نسخه‌ی پزشک قابل دریافت هستند بی‌احتیاطی و در برخی موارد آنها را در دزهای بالا مصرف می‌کنند. حال آنکه مصرف خودسرانه داروها می‌تواند عواقب وخیمی برای سلامتی آنها داشته باشد.

به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز به نقل از دویچه وله  ، بر اساس گفته‌ی کارشناسی از موسسه‌ی داروشناسی و محصولات پزشکی آلمان، انسان‌ها در رابطه با مصرف داروهای ‌آرام‌بخش و ضد درد که معمولا بودن نسخه‌ی پزشک قابل دریافت هستند، بی احتیاطی می‌کنند.

او می‌گوید: «آنها فکر می‌کنند که چون این داروها را راحت و بدون نسخه می‌توان به دست آورد، احتمالا بی‌ضرر هستند. اما باید مردم متوجه این مساله شوند که این داروها بی‌خطر نیستند».



ادامه مطلب ...
 
دو شنبه 1 اسفند 1390برچسب:, :: 21:49 :: نويسنده : دکتر ادریس آرزومند رودی

آنفلوآنزا یکی از عفونت های ویروسی مهم مجاری تنفسی محسوب   می شود که از بسیاری جهات شبیه بیماری سرماخوردگی است و در برخی مواقع افتراق آن دو از یکدیگر به سهولت امکان پذیر نمی باشد. افتراق این دو بیماری از نظر عوارضی که بر جای می گذارند قابل توجه است. سرماخوردگی تنها در یک درصد از موارد سبب بروز عوارضی نظیر عفونت گوش و یا عفونت سینوس ها می شود که این دو عارضه هم با تجویز آنتی بیوتیک توسط پزشک قابل درمان هستند. در حالی که بیماری آنفلوآنزا می تواند مجاری تنفسی تحتانی را نیز درگیر کرده و به ویژه در افراد مستعد، سبب بروز بیماری خطرناکی به نام پنومونی یا  ذات الریه شود.

به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز  ،  آنفلوآنزا برخلاف سرماخوردگی اغلب به طور ناگهانی و با سردرد، سرفه های خشک و لرز آغاز می شود. نشانه های بیماری خیلی زودتر از سرماخوردگی شدید شده و دردهای عضلانی در پشت و پاها و تب حدود ۴۰ درجه از شکایت های شایع در این بیماران به شمار می روند.



ادامه مطلب ...